6 Temmuz 2011 Çarşamba

Bursa-Roma

Önceden yazdığım gibi yaz döneminde Bursa Uludağ Üniversitesi'nden ders almaya başladım. Haftanın bi günü sadece ama günün 7 saatini yolda geçiriyorum (bu İzmit'ten gidiş için bi de Ankara'dan gitsem abaaov...) E haliyle bu kadar vakit varken sonunda eski kitap okuma performansıma geri döndüm. Bugünün kitabı Mathias Enard 'ın Savaşları, Kralları ve Filleri Anlat Onlara kitabı. Siz 2. Beyazıd'ın önce Leonardo da Vinci'yi sonra Michelagelo'yu Haliç'e köprü tasarlamaları için İstanbul'a getirttiğini biliyor muydunuz? Ben bilmiyodum hafız. Geçen Temmuz ayında gidebilme şansını yakaladığım Roma'da gezdiğim San Pietro Bazilikası'nın muhteşem devasa kubbesi, kocaman mermer sütunları, Sistine Şapeli'nin tavanındaki (*Creation Of Adam) muazzam figürler, Pietà heykeli (gidip görme şansınız olursa ellerindeki damarlara kadar nasıl incelikle ve gerçeklikle yapıldığına dikkat edin) Michelangelo'ya olan ilgimi gayet arttırmıştı ama bu köprü olayını ilk defa bu kitapta okudum. Her neyse fotoğrafların ilki San Pietro Bazilikası'ndan. Keşke geniş açılı objektifim olsaymış da daha güzel olaymış fotoğraf. İkincisi de Sistine Şapeli'nden. Fotoğraf çekmek yasak o yüzden altta gizli gizli çekmeye çalışırken kafam falan çıktı artık.




Roma döneminde takık olduğum iki şarkı vardı biri Jovanotti - L'ombelico Del Mondo

Hiç yorum yok: